Cześć,

W tej części mojego bloga będą działy się rzeczy niemożliwe. Masz wyjątkową i niepowtarzalną okazję przeczytać wstęp do czegoś większego. Format o jakim nawet mi się nie śniło. Poznaj przygody Nathana, młodego blogera, który próbuje rozkminić o co chodzi w dorosłym życiu i jak się do niego zabrać. Chłopak nie bardzo wie czego chce od życia, ale jedno jest pewne chce blogować i przekazywać swoje przemyślenia i zajawki szerszej publiczności.


Czy pomożesz Nathanowi przejść przez piekło życia w miejskiej dżungli? To Ty masz duży wpływ na losy chłopaka. Możemy razem stworzyć tę historię, musicie tylko chcieć.


Milego czytania.

17:55:00

Case study: hiperpopularność w internecie Zoella


















Polski internet może pomarzyć o zasięgach jakie mają zagraniczne gwiazdy. Najwięksi influenserzy z naszych ziem nie dobijają  nawet do miliona. Czy jest więc możliwe osiągnąć coś ponad stan?


 Case study: Zoey Sugg.

Zoey Sugg znana dla większości jako Zoella to blogerka, vlogerka i influencerka od co najmniej 2009 roku. Ponad 11 milionow ludzi kliknęło magiczny przycisk "subscribe" a na jej instagramie jest ponad 10,6 miliona followersów. Co przyczyniło się do nieziemskich wyników brytyjki?




Zoey zaczęła bloggować w 2009 roku. Początkowo jej wpisy były krótkie, bo nie przekraczaly kilku zdań a jej zdjęcia przypominały "szybko zanim mama przyjdzie". Dziewczyna dość często wspomina o swoich "panic attack" i nie kryje się z nimi. Nie stanęło jej na drodze do kosmicznej liczby ludzi wielbiących ją.


Pierwsze wpisy na bloga






Grupa docelowa

W języku biznesu tzw. market target. Zoey skupiła rzesze młodych dziewczynek w wieku od 10 do 17 roku życia, które pompują falę sławy youtuberki. Jak się okazało to był strzał w dziesiątke. Dziecki lub inaczej nastolatki potrzebują idola, osoby którą będą naśladować i podążać za nią. Zoella robiąc zakupowe haul'e, pokazując co kupiła w Primark'u (angielska sieciówka tanich ubrań) lub jaką szminkę udało jej się upolować na okazji zbudowała więź między nia - idolak a nastolatkami. Dziewczynki widząc, iż za nie duże pieniądze mogą upodobnić się do osoby znanej. 


Początki na yt

Pierwszym opublikowanym filmikiem na platformie yt był filmik zatytuowany " 60 rzeczy w mojej sypialni". Dziewczyna opowiadała, co ma w pokoju tym samym ukazując bardziej niż ludzką twarz za co została pokochana przez miliony. Niskim nakładem finansowym udało jej się wyprodukować dziesiątki filmików, pozwalających na utożsamienie się z twórcą.

Rynek

Zoella skupiła się na beauty, modzie, makijażach i osobach w jej bliskim otoczeniu. Pokazywanie kosmetyków lub sposobu w jaki się maluje uściśnił grono jej wyznawców. Która młoda dziewczyna nie próbuje się malować po kryjomu szminką mamy? Każda, a jeszcze jak ma wzronik i dokładne instrukcje to zabawa nabiera dopiero rozmachu. Jak się okazało po kilku latach cięzkiej pracy Zoey wyprodukowała własną linię kosmetyków oraz została twarzą kilku kampanii kosmetycznych. 

Język

Największym atutem Zoelli jest komunikowanie się w jezyku angielskim. Bo jaki amerykanin nie kocha brytyjskiego akcentu. Język angielski jest uznawany za język międzynarodowy.



Plus osoby z innych krajów znające język angielski. Nie jest to więc dziwne, że Zoella zgromadziła pokaźna sumę obserwatorów. Ponadto, w krajach anglojęzycznych średnio 80% populacji ma dostęp do internetu gdzie w Polsce  zalewdwie 68% używa internetu. 


Collab

Duża siłę przebicia mają filmiki łączone. Udział w filmie innego twórcy otwiera wiele drzwi. Pokazanie siebie i swoich treści innej widowni może przynieść inną część widowni, która nie miała pojęcia o istnieniu danej osoby. 

Estetyka




Niewątpliwie w dzisiejszych czasach skupia się większą wagę jak coś lub ktoś wygląda. Zoella przykuwa uwagę do ładnych i estetycznych zdjęć na blogu. Jej filmiki są utrzymane w cukierkowej tonacji, co ułatwia nić porozumienia z nastolatkami. Jej blog ma nienaganny szablon. Posty są ujednolicone i utrzymane w jednej konwencji. Lata praktyki nie poszły na marne

Autentyczność i komunikatywność

Tajna broń Zoelli. Dziewczyna nikogo nie udaje i nie próbuje być kimś innym. Jej filmiki oraz posty pokazują oosbę ciepła i otwartą. Poświęcony czas na produkcje nie poszedł na marne. Długa i żmudna praca opłaciła się skutkując falę popularności. Zoella zbudowała relacje zaufania ze swoimi fanami. Po przez częste Q&A daje fanom poczucie przynależności do jej fandomu. Followerzy mogą zadać pytanie, na które ich idolka odpowie na w filmiku. 


WAŻNE!!!

Będąc twórcą ważne jest by utrzymywać kontakt z czytelnikami/widzami. Towrzymy dla kogoś, po przez utworzenie nici dialogu możemy skonfrotować naszą pracę, udoskonalić ją tak by widownia była zadowolona z otrzymywanych treści.

Podsumowanie

Co daje tak wielka popularność?

Na pewno każdy pomyśli PIENIĄDZE $$$$$. Za wszystim stoją pięniądze bo za coś musimy żyć, jeść i funkcjonować. Każdy medal ma dwa końce. Zoella po przez swoją popularność ma duży wpływ na młode osoby, które dopiero kształtują swoją osobowość i szukają siebie. Kim są i kim chcą być. Influenserzy mogą uświadomić młode (ale i nie tylko) osoby na problemy życia codziennego. Pokazać, że nie zawsze jest dobrze i kolorowo. Że są miejsca na ziemi gdzie dzieci nie mają co jeść, lub kobiety nie mają żadnych praw. 

Życzę wszytskim polskim twórcom takich wyników jak Zoella, PewDiePie czy inni masowi influeserzy. 

6 komentarzy:

  1. Nie znam tej pani, ale tak ciekawie ją przedstawiłaś, że mam ochotę na nią zerknąć. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jej blog jest godny uwagi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. chyba kazdy zna Zoelle! Pomimo iz ja nie czytam ani nie sledze jej bloga, to nie raz na studiach omawialismy jej przypadek. Jest to pewnego rodzaju fenomen :)
    wpadnij do mnie na pierwszy post z wyprawy do Azji...Bangkok i jego wielka tajemnica! Bedziesz w szoku!
    Zapraszam :)
    https://brbadventures.wordpress.com/2017/03/17/bangkok-thailand/
    Kasia

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 kappacofe , Blogger