Cześć,

W tej części mojego bloga będą działy się rzeczy niemożliwe. Masz wyjątkową i niepowtarzalną okazję przeczytać wstęp do czegoś większego. Format o jakim nawet mi się nie śniło. Poznaj przygody Nathana, młodego blogera, który próbuje rozkminić o co chodzi w dorosłym życiu i jak się do niego zabrać. Chłopak nie bardzo wie czego chce od życia, ale jedno jest pewne chce blogować i przekazywać swoje przemyślenia i zajawki szerszej publiczności.


Czy pomożesz Nathanowi przejść przez piekło życia w miejskiej dżungli? To Ty masz duży wpływ na losy chłopaka. Możemy razem stworzyć tę historię, musicie tylko chcieć.


Milego czytania.

18:40:00

Hipoglikemia, czyli co jest po drugiej stronie zera





Hipoglikemia zjawisko obniżenia stężenia glukozy we krwi potocznie zwana niedocukrzeniem. 
Objawy: zawroty głowy, trzęsienie się rąk, niepohamowany głód, zalewanie potami, przyspieszone bicie serca, bez składny słowotok.

Jeżeli już wiemy czym jest hipoglikemia i jak się objawia przydałoby się powiedzieć jak jej zaradzić.
Nie tym razem. Każdy zdrowy człowiek zastanawia się jak to jest "mieć ten niski cukier" i co się dzieje kiedy cukier spada poniżej zera.


***

Była piękna pogoda więc wraz z mamą i znajomymi udałyśmy się na przechadzkę do lasu. Glukometr jest, krówki (obowiązkowo) są. To możemy wyruszać. Słońce dawało dużo ciepła mimo, że był dopiero marzec. Bawiąc się i śmiejąc z koleżanką biegamy wzdłuż polanki. Nie zanosi się na to by za chwilę miało coś się wydarzyć. Dorośli zajęci swoimi sprawami, to i lepiej dla dzieci mogą bezkarnie skakać po kałużach, wdrapywać się na drzewa i śpiewać ulubione piosenki. W pewnym momencie poczułam spadek cukru we krwi. 

-Mamo słabo mi.
-To zjedz krówkę- odpowiedziała mama. 

Jak kazała tak zrobiłam i bawiłam się dalej.

-Mamo słabo mi.
-Zjedz krówkę.
-Dopiero co jadłam...
- To weź jeszcze jedną.

Gryząc cukierka nie zanosi się na to by cukier poszedł w górę. Zjadłam jednego, drugiego, trzeciego i...

-Mamo słabo mi...
-Ile zjadłaś krówek?
-Nie wiem, trzy...cztery...może sześć.

I wtedy poczułam jakby ktoś wyłączył prąd z moich nóg. Zrobiły się wiodkie, i absolutnie bez kontroli. Przed oczyma ukazał mi się obraz, jakby ktoś zapomniał wyłączyć kamerę i upuścił ja na ziemię. Czuję jakbym pełzała a obraz staje się coraz mniej ostry. Widzę ciemność i światło na przemian. Ostatkiem sił wołam:
-Mamo...słaaabo....mi...
-Nie żartuj sobie wstań z tych kolan i idź normalnie
-Ale...

I ktoś wyłączył kamerę. Przed oczami tylko ciemność i dookoła cisza.

Otwieram oczy. Obce miejsce. Nie znam tych ludzi. Coś jem. Ale co to jest? Nie wiem. 
Może owoc? Widzę puszkę coca-coli, opakowanie po marsie i talerz pełen owoców. 
Ludzi w obcym mieszkaniu i mamę. 

-Gdzie ja jestem?-pytam zmartwiona, bo nie przypominam sobie żebym składała wizytę obcym luziom.
-U takich państwa. Pani jest lekarzem. Pomaga nam troszkę.

Pomaga nam? Ale po co? Dlaczego potrzebujemy pomocy. Chcę wstać ale coś mnie blokuje. Boli mnie wszytsko. Ręce, nogi, szyja. Próbuje wstać. Toczę walkę sama ze sobą, a w efekcie nie drgnę nawet na moment. Widzę glukometr. Wynik 45. 

Jak to możliwe zjadłam wszystko to a cukier raptem 45?

-Idziemy, nic mi nie jest. Możemy już iść. - mówię do mamy
-Poczekaj chwilkę, dojdź do siebie troszkę i dopiero pójdziemy.

Czuję się taka pełna jakbym przez ostatnią godzinę siedziała tylko i jadła. Jak to jest możliwe?

Morał tej bajki jest prosty i każdemu znany, gdy idziesz na spacer glukagon miej zawsze.

4 komentarze:

  1. Nie chcę się czepiać ale czy cukier może spaść poniżej zera?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest przenośnia...bo żaden glukometr nie pokazuje wyniku 0 tylko LO czyli wynik nieoznaczalny. Co jest po drugiej stronie zera czyli jak to jest stracic przytomność przy nieoznaczanym wyniku :)

      Usuń
  2. Czy każdemu spada cukier czy to choroba i tylko niektórym tak spada. Dwa dni temu z wyników krwi mojego dziecka 6 lat wyszedł wynik 34 na czczo, za parę dni idzie do szpitala. Czy mam się czym martwić czy może to przypadek że wyszedł taki wynik?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jestem lekarzem wiec cieżko mi jest wypowiedzieć sie z medycznego punktu widzenia ale z mojego doświadczenia zdrowy człowiek nie ma az tak dużych wąchan poziomu glikemi we krwi. Należy uzbroić sie w cierpliwość i poczekać na diagnozę

      Usuń

Copyright © 2016 kappacofe , Blogger